Autor |
Wiadomość |
bigdickbuster
Vip 480

Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1512
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
|
Czujnik położenia wału korbowego - wymiana |
|
cd...
Wymiana czujnika obrotow walu korbowego.
Wiem, ze to bardzo podstawowa praca, ale moze ona byc traktowana jako sequel do tematu "Zawor wolnych obrotow - wymiana"
---
Funkcja/Przeznaczenie
Czujnik obrotow walu korbowego ma za zadanie monitorowania pozycji walu korbowego. Te informacje sa uzywane przez system zaplonowy do kontroli czasu zaplonu oraz innych parametrow silnika.
Zanim czujnik byl dostepny, czasy zaplonu byly regulowane recznie.
Czujnik obrotow walu korbowego zazwyczaj jest polaczeniem magnesu i cewki indukcyjnej, moze tez bazowac na(...... musze nad tym tlumaczeniem popracowac...)
Zwyczajowe miejsca mocowania czujnika to glowny blok silnika, kolo zamachowe i czasami na wale korbowym.
---
Dlaczego nalezy czyscic czujnik?
---
Czasami czujnik moze ulec zabrudzeniu (np. olejem - bgdckbstr) co moze wplynac na jego niewlasciwe funkconowanie i przesyl falszywych danych. (Czujnik nie bedzie dzialal wlasciwie)
Jak mowia czlonkowie Forum oraz mechanicy RAC, to jest slaby punkt silnikow Renault, dlatego nas to dotyczy.
---
Tego bedziesz potrzebowac:
Plaski srubokret
11 mm klucz oczkowy z dluga raczka (20cm)
Szczuple palce
Welna stalowa+stara szczotka do zebow
Male naczynie z woda z cieplym mydlem
Jednorazowe rekawiczki (opcjonalnie, ale warto miec!!!)
Przewidywany czas (wlaczajac czyszczenie czujnika):
Poczatkujacy: --- 30 minut
Ekspert: ----------10 minut
---
Czujnik obrotow walu korbowego umiejscowiony jest z prawej strony na bloku silnika, ponizej kopulki aparatu zaplonowego (czyli patrzac zza kierownicy - z lewej - bgdckbstr)
Zdemontowany czujnik
---
Krok 1
Zdemontuj puszke filtra powietrza (to w czym filtr jest osadzony)
Krok 2
Uzywajac plaskiego srubokreta poluzuj opaske przytrzymujaca gumowa rure prowadzaca powietrze do kolektora dolotowego (upewnij sie, ze nic ci do niej nie wpadlo)
Krok 3
Uzywajac plaskiego srubokreta poluzuj opaske przytrzymujaca gumowa rure prowadzaca powietrze do kolektora dolotowego (z drugiej strony)
Krok 4
Rozlacz wtyczke czujnika obrotow walu (nie trzeba odlaczac akumulatora)
Krok 5
Uzyj klucza 11 mm i odkrec obydwie sruby trzymajace czujnik
Krok 6
Wyjmij czujnik
---
Czyszczenie
Sa rozne sposoby czyszczenia, ja uzylem welny stalowej (popularny druciak do garnkow-bgdckbstr) i cieplej wody z mydlem. Uwazaj, aby nie zamoczyc wtyczki elektrycznej.
Suszenie
Upewnij sie, ze czunik jest kompletnie suchy
Montaz
To samo w odwrotnej kolejnosci
(c)Piper1st, Volvo Club Europe
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bigdickbuster dnia Nie 23:35, 04 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Nie 0:39, 04 Paź 2009 |
|
 |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|