Autor |
Wiadomość |
Popo
Administrator

Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław Płeć: Mężczyzna
|
|
Naprawa VEM, niedziałający nawiew |
|
Często zadawane pytania – System wentylacji nie zawsze działa
Gdy wentylator nie działa, albo na przykład, działa tylko na najwyższych obrotach, czas na naprawę!
Są dwie możliwości dlaczego wentylator nie działa. Pierwszą możliwością są konektory z tyłu przełącznika dmuchawy, miałem ten problem i rozwiązaniem było wyjąć włącznik dmuchawy (0,1,2,3,MAKS). Odłączyć go od przewodów i wyczyścić wszystkie połączenia jakie znajdziesz sprejem kontaktowym. Gdzieś czasami niektóre przewody mogą mieć obejście. Moja stara 480tka miała takie obejście i słyszałem od innych, że oni też mają. Obejście może również wymagać czyszczenia/odnowienia.
To była prosta część … Następna nie jest tak trudna na jaką wygląda, potrzebujesz jedynie stabilnej ręki do lutowania.
[link widoczny dla zalogowanych]
Dla tego rozwiązania będziesz pracować na VEM-ie. Jeżeli nie masz pojęcia co to VEM, oto i on. VEM to Ventilation Electric Module. Używany jest do roznoszenia, rozprzestrzeniania (spread) świeżego powietrza w samochodzie.
Aby usunąć VEM potrzebujesz usunąć dużą osłonę kokpitu. Jeżeli nie wiesz jak to zrobić, zajrzyj: FAQ - lights are dull and need replacement.
[link widoczny dla zalogowanych]
Oto spodnia część VEM-u. Aby dostać się do płytki drukowanej musisz usunąć sześć śrub (zaznaczone strzałkami na obrazku). Upewnij się, że ich nie zgubisz.
[link widoczny dla zalogowanych]
To VEM bez dolnej pokrywy, możesz elegancko zobaczyć całą płytkę drukowaną i wszystkie połączenia.
[link widoczny dla zalogowanych]
Tutaj widzisz całą płytkę drukowaną wyjętą z VEM-u.
Skoro już to zrobiłeś, wymień małe żaróweczki i wyczyść przyciski. Jeżeli chcesz, aby naprawdę wyglądał jak nowy, kup nowy plastik na dźwigienkę (4,88 zł ASO, przyp. Popo ).
Te plastiki lewarka zawsze robią się brzydkie z powodu różnych kwasów z Twoich palców.
[link widoczny dla zalogowanych]
Kiedy uważnie przyjrzysz się przylutowanemu złączu zobaczysz, ze ma złe połączenie. Przelutowanie tego to najlepsze rozwiązanie! Zauważ, że źle zlutowane jest do przekaźnika który obsługuje wentylator.
[link widoczny dla zalogowanych]
Oto jak to wygląda po zrobieniu znów dobrego połączenia.
[link widoczny dla zalogowanych]
Czas złożyć kokpit. Nie bój się wszystkich przewodów, nie zrobią Ci krzywdy (jeżeli odłączyłeś akumulator, tak jak powinieneś)
Upewnij się, że włożyłeś wszystko tam skąd wyjąłeś, i dostatecznie podokręcaj wszystkie śrubki, gdyż możesz skończyć z piszczącymi plastikami w czasie jazdy.
Po wysiłku w deszczowym dniu powinieneś być w stanie użytkować znów swoje nawiewy!
Mamy nadzieję, że ten temat był Tobie pomocny. Dzięki dla Ed’a Koedijk’a za przesłanie zdjęć.
Tłumaczenie z FAQ Europejskiego Klubu 480 ---> Ja
słowa dla szukajki: vem, nawiew, nadmuch, wentylacja, sterowanie nawiewem, klimatyzacja
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 21:25, 01 Kwi 2010 |
|
 |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|