Autor |
Wiadomość |
Popo
Administrator

Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław Płeć: Mężczyzna
|
|
Poradnik kupującego 480'tke |
|
Pierwszy temat z FAQ z klubu europejskiego.
Przewodnik nabywcy – na co zwrócić uwagę (uważać) [to look (out) for <-gra słowna przyp. Popo] kupując Volvo 480
Po pierwsze gratuluję chęci zakupu czterysta osiemdziesiątki. 480 posiada dobrą reputację, jeżeli chodzi o prowadzenie, luksus, styl i design i wytrzymałość. Niektóre części tego samochodu są popularne pomiędzy innymi kierowcami czterysta osiemdziesiątek. Postaramy się podać parę wskazówek na co zwrócić uwagę szukając 480tki.
Po pierwsze musisz spojrzeć na budżet. Starsze samochody są często tańsze niż nowe, ale jest wiele niezłych samochodów w dobrej cenie. Pierwsza 480 tka była sprzedana w 1986 roku, a ostatnie samochody były zbudowane w 1995 roku w Born (Holandia) w fabryce NedCar. Są trzy silniki dostępne w 480tce. Pierwszy to 1721 centymetrów sześciennych. Moc tych silników zmienia się od 102 do 109 koni. Kilka lat po starcie produkcji udostępniono silnik 1.7 z turbo. Ten silnik dostarcza 120 koni. Na końcu dostępny był silnik 2.0 z moca 110 koni. Niektórzy ludzie przekonują się, że 480 ma niską moc.
Jeżeli szukasz większego doładowania możesz przeprowadzić chiptuning w silniku turbo i zwiększyć moc do 170 koni.
W 1994 wprowadzono linię GT i GT Turbo. Jeżeli szukasz bardzo wyjątkowych egzemplarzy możesz spróbować zdobyć 480 Celebration. To limitowana edycja ostatnich 480ciu wyprodukowanych egzemplarzy, bardzo dobrze wyposażone.
Więc już zdecydowałeś się którym modelem chcesz jeździć. Teraz musisz sprawdzić lub przetestować kilka części czterysta osiemdziesiątki.
Upewnij się, że silnik samochodu który zamierzasz testować jest ciepły, na tej podstawie możesz stwierdzić niesprawności. Po pierwsze sprawdź wszystkie części elektryczne, upewnij się, że działają prawidłowo:
• Szyby elektryczne
• Info Centre obok licznika prędkości
• Otwierające się lampy powinny być zsynchronizowane
• Sprawdź wszystkie inne przełączniki i klawisze które znajdziesz.
Jeżeli wszystko działa dobrze, możesz spojrzeć na zewnątrz. Jeżeli szukasz rdzy, jest kilka miejsc wartych przejrzenia. Są to tylne nadkola, rogi pomiędzy dachem i szybą oraz spody drzwi. Trudnym do zobaczenia, ale często zardzewiałym jest metalowy pas (belka przyp. Popo) za zderzakiem. Musisz sam dla siebie zdecydować, czy rozwiążesz te problemy sam, zrobisz to profesjonalnie czy poszukasz takiego który jest w idealnym stanie.
Spójrz oczywiście na samochód jako całość, nie zakochaj się w nim od razu (to trudna część ;]) tylko bądź rozsądny. Jeżeli dobrze się przypatrzysz, możesz również zauważyć, że samochód miał wypadek.
Czas na jazdę próbną. Powinieneś teraz sprawdzić [(clutch-plates) okładzinę sprzęgła ??], skrzynię biegów, układ kierowniczy i posłuchać wkurzających odgłosów z silnika. Sprawdź jeszcze raz Info Center, powinieneś być teraz w stanie odczytać różne wartości jak temperatura oleju, temperaturę płynu chłodzącego, wielkość spalania.
Jeżeli jesteś zadowolony z rezultatów, życzę Ci jak najlepiej z zakupem Twojego pojazdu. Pamiętaj, że zawsze dobrym pomysłem jest zabrać kogoś ze sobą i lekceważyć gadanie sprzedawcy samochodu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 17:32, 02 Kwi 2010 |
|
 |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|