Autor |
Wiadomość |
swital
Administrator

Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Płock Płeć: Mężczyzna
|
|
Światła dzienne |
|
Pozwoliłem sobie przytoczyć temat z VF kolegi Arajs'a o tym jak zrobić fabryczne światła dzienne.
Niektóre modele (w zależności od rynku na który były przeznaczone ) są seryjnie wyposażone w światła dzienne działające cały czas a przełączające się na pozycyjne w momencie przekręcenia włącznika w pozycję świateł pozycyjnych lub mijania.
Ok. to tyle tytułem wstępu, teraz trochę konkretów:
1. Demontaż kierunkowskaza przedniego, który jest zintegrowany z światłem pozycyjnym.
Należy odkręcić śrubkę (widać ją po podniesieniu lamp) a następnie zwolnić blokadę
(taka sprężynka w szparze pomiędzy kierunkiem a zderzakiem) i wysunąć kierunkowskaz.
[link widoczny dla zalogowanych]
2. Wykręcić żarówkę pozycji, odłączyć gniazdo żarówki.
3. W gnieździe żarówki kierunkowskaza standardowo znajdują się dwa piny.
[link widoczny dla zalogowanych]
należy zrobić w gnieździe otwór na trzeci pin (ja wykorzystałem do tego podgrzany na palniku nóż kuchenny). W powstały otwór wstawić trzeci pin najlepiej taki sam jak oryginalny, po czym zamontować żarówkę 21/5W taka jak do świateł stopu.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
4. Złożyć całość w odwrotnej kolejności.
Te czynności to dopiero preludium, żeby wszystko działało tak jak należy włącznik świateł mijania musi być odrobinę przerobiony.
1. Demontaż włącznika świateł mijania.
2. Jeżeli masz włącznik w ręce to weź cienki wkrętak płaski i podważ odpowiednio plastikowe blokady żeby włącznik „rozebrać” na części.
[link widoczny dla zalogowanych]
Uważaj żeby nie pogubić sprężynek i „bałwanków” które z niego wypadną, w sumie powinno być 6 sprężynek i 3 bałwanki
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeśli tak jest w Twoim włączniku to potrzebujesz jeszcze jeden bałwanek i 2 sprężynki (najlepiej z innego włącznika).
Pryz rozbiórce włącznika wypadną jeszcze dwie kuleczki i dwie sprężynki (uważaj żeby nie pogubić)
[link widoczny dla zalogowanych]
3.Kiedy masz już komplet czyli 4 bałwanki i 8 sprężynek powinieneś złożyć całość umieszczając te elementy w gniazdach i składając całość delikatnie żeby nie połamać plastików.
[link widoczny dla zalogowanych]
4. montaż włącznika w tablicy wskaźników w kokpicie
5. otwórz skrzynkę przekaźników (znajduje się na podszybiu po stronie kierowcy po podniesieniu pokrywy silnika)
[link widoczny dla zalogowanych]
6. jeżeli nie masz przekaźnika sterującego światłami dziennymi wystarczy zmostkować gniazda przekaźnika zgodnie ze zdjęciem
[link widoczny dla zalogowanych]
7. zamknij skrzynkę przekaźników
Teraz wszystko powinno działać jak należy
Przeróbka włącznika świateł umożliwia skierowanie napięcia na żarnik 21W w żarówce którą zamontowałeś w obudowie w pozycyjnych w momencie kiedy włącznik jest w pozycji „0”.
Kiedy włącznik jest w pozycji świateł pozycyjnych i mijania na żarówkę kierowane jest napięcie na żarnik 5W.
A tak wyglądają światła dzienne w mojej V_480
Włącznik w pozycji „0” swiatła dzienne włączone
[link widoczny dla zalogowanych]
Włącznik w pozycji „postojowe” wyłączony zapłon
[link widoczny dla zalogowanych]
Poradnik by Arajs
Od siebie dodam, że młodsze auta 92' w górę z CEM III nie mają gniazda przekaźnika do świateł dziennych, przekaźnik jest już zespolony w CEM'ie, w takim przypadku przerabiamy tylko włącznik i oprawki żarówek.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez swital dnia Pon 19:35, 09 Sty 2012, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Pon 14:48, 09 Sty 2012 |
|
 |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|