Autor |
Wiadomość |
f_maciej
Weteran 480

Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sokołów Podlaski
|
|
Wymiana termostatu |
|
Temat dotyczy wymiany termostatu w B18FT, ale z tego co mi się wydaje to we wszystkich wersjach silnikowych(nie licząc diesel'a) w serii 400 termostat jest w tym samym miejscu.
Odkręcamy korek zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego,a następnie korek spustowy(klucz 19) i spuszczamy płyn, w przypadku silnika B18FT bańka 5litrowa spokojnie wystarcza.
Dla wygody i lepszego dostępu zdjąłem elastyczny u-pipe przepustnicy i wypiąłem kostkę przepustnicy:
A tu widać wąż i obudowę termostatu:
Odpinamy przewód od czujnika temperatury cieczy, rozkręcamy opaskę z obudowy termostatu i ściągamy wąż, następnie odkręcamy 3 śrubki obudowy termostatu(klucz 10)
Obudowa termostatu jest z aluminium, które z biegiem czasu się utlenia, więc naleciałości przetarłem włókniną ścierną
Pakujemy nowy termostat, ja kupiłem wahler'a 92'C:
I w odwrotnej kolejności składamy wszystko do kupy, po włożeniu termostatu przykręcamy jego obudowę, zakładamy wąż zaciskając opaską(ja zawsze używam nowych dla świętego spokoju), podpinamy przewód czujnika temperatury
podpinamy kość od przepustnicy, zakładamy u-pipe'a, zalewamy układ płynem i wsio.
Co do odpowietrzania, ja odpaliłem auto i perkało sobie na wolnych obrotach z otwartym zbiornikiem płynu chłodzącego. W chwili gdy termostat się otwiera - wciąga płyn ze zbiorniczka. po otwarciu termostatu samochód jeszcze chwilę pracował żeby przegonić płyn, po czym go zgasiłem. Po ostygnięciu motoru sprawdzamy poziom płynu w układzie, u mnie brakowało około 0,5litra(uciekł przy wyciąganiu termostatu).
słowa dla szukajki: termostat, temperatura cieczy chłodzącej, temperatura silnika, spada temperatura.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 16:46, 27 Lis 2011 |
|
 |
|
 |
swital
Administrator

Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Płock Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
Wszystko git tylko do turbo ma być temp. otwarcia termostatu 89st. tak jak w całej rodzinie B18xx (b18e, b18fp, b18ft itd.)
92st. jest w 2.0 B20F
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez swital dnia Nie 16:54, 27 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Nie 16:53, 27 Lis 2011 |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|