Autor |
Wiadomość |
ostry
Moderator

Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 910
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk Płeć: Mężczyzna
|
|
Wymiana tulejek wybieraka skrzyni biegów |
|
Słowa do szukajki:
nie ma jedynki, tuleje, tulejki, wybierak, dźwignia, skrzynia biegów, problem z biegami
Niestety nie robiłem zdjęć, ponieważ robota dosyć brudna i niewygodne było wycierać się ze smaru i sięgać po telefon
Ale na podstawie schematu zaraz wszystko wyjaśnię:
Co nam będzie potrzebne:
1. Klucz nasadowy z krótką przedłużką i nasadką 13
2. Młotek
3. Imbusy
4. Szczypce do ściągania pierścieni zabezpieczających.
5. Szmaty
6. Gęsty smar
7. Kanał
8. Schemat:
[link widoczny dla zalogowanych]
Zakupić należy (numery części wg katalogu volvo):
- 3291871 1 szt - część nr 21 ze schematu
- 1209638 2szt - część nr 22 ze schematu
- 3452489 1 szt - część nr 23 ze schematu
Zaczynamy od wjechania na kanał, pod samochodem mniej więcej po środku znajdziemy dolną część lewarka skrzyni biegów, łączy się ona z wybierakiem. Odkręcamy śrubę nr 35 (klucz nasadowy 13) i wyjmujemy razem z nakrętką nr 36. Następnie młotkiem wybijamy element nr 24 z wybieraka.
Gdy już to zrobimy, idziemy do auta, zdejmujemy mieszek, wywracamy go do góry. Bierzemy szmatę i wycieramy smar z elementu nr 11, jest to pierścień zabezpieczający. Jak już go przetrzemy, zdejmujemy go szczypcami. Wtedy możemy cały lewarek wyciągnąć do góry. Wyciągamy go i idziemy z nim na jakiś stół. Na spodzie "oczka", które łączy się z elementem nr 24 jest śrubka nr 36. Odkręcamy ją imbusem. Następnie wybijamy trzpień nr 21 i wyjmujemy stare tulejki i oring.
No i mamy półmetek Następnie czyścimy wszystko według stopnia swojego widzimisię i nakładamy świeży smar.
Wkładamy tak jak było poprzednio w otwory elementu nr 24 nowe tulejki (na jednej z nich ma być oring, pomiędzy nie wsuwamy "oczko" lewarka i wkładamy trzpień, następnie przykręcamy śrubkę nr 36.
Jeżeli element nr 24 jest lekko rozchylony to możemy go wcześniej dogiąć np na imadle. Ja tak zrobiłem.
Dodatkowo możemy wyczyścić kulę na lewarku (między tulejami nr 13 i 14), a także te tulejki i nałożyć nowy smar. Nie zaszkodzi, a czuć, że biegi przyjemniej wchodzą i tuleje nie będą się niszczyć.
Gdy już mamy gotowy lewarek z założonym nowym zestawem tulejek idziemy z nim do auta i wkładamy na swoje miejsce. Zabezpieczamy pierścieniem i idziemy pod auto. Tu zaczyna się zabawa, ktoś musi być w aucie i ustawić lewarek tak aby był w pozycji środkowej, a my pod autem musimy wbić element 24 w wybierak. U mnie było to robione metodą prób i błędów, aż w końcu udało się wyregulować tak, że wszystkie biegi wchodzą pewnie i płynnie.
Vadis podaje jakiś sposób na regulację, ale ja zrobiłem po swojemu, ponieważ, wydaje mi się, że mam jeszcze luz na tulei 28 i ustawiłem tak, żeby było dobrze.
Na upartego można też zrobić samą regulację elementu nr 24 ale ja już miałem kupione tulejki więc wymieniłem.
Mam nadzieję, że się komuś przyda.
Post został pochwalony 3 razy
Ostatnio zmieniony przez ostry dnia Sob 8:37, 21 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Sob 19:15, 22 Sty 2011 |
|
 |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|