Forum www.volvo480.fora.pl Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Tuning generalny, EMU
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Następny
 
Odpowiedz do tematu    Forum www.volvo480.fora.pl Strona Główna » Tuning / Mechaniczny Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Tuning generalny, EMU
Autor Wiadomość
Bartek4
Vip 480
Vip 480



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 1292
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Frankfurt / Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

Post
no slyszalem o mega precyzji ustawienia wszystkiego symetrycznie / centralnie tak tez mam male obawy - ale wielki szacun za odwage!


Post został pochwalony 0 razy
Śro 14:13, 22 Lut 2017 Zobacz profil autora
kwaku85
Starszy Weteran 480
Starszy Weteran 480



Dołączył: 31 Lip 2014
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post
O symetrię nie ma się zbytnio co obawiać, na śrubach nie ma żadnego luzu, tego nie da się krzywo przykręcić. Chodzi bardziej o to, żeby nie zowalizować otworów na boki, bo wtedy bolce nie będą trzymały docisku. Śruby są za miękkie, mogą być podcinane docisk może się w końcu poluzować. Jeśli zostanie to dobrze wykonane- wszystko będzie banglać jak należy. Szczególnie, że standardowo ten silnik nie ma ani momentu, ani mocy, a docisk i tarcza są stosunkowo duże. Do 500 konnego auta zastanawiałbym się może nad innym rozwiązaniem.
Będę miał jeszcze 2 inne komplety. Jeśli coś będzie pasownego, dam znać.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 14:48, 22 Lut 2017 Zobacz profil autora
kwaku85
Starszy Weteran 480
Starszy Weteran 480



Dołączył: 31 Lip 2014
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post
W dzisiejszym odcinku B20FT:

Wyczyściłem wreszcie dół silnika i usunąłem stary sylikon z misy. Strasznie upierdliwa robota. Oczyściłem dodatkowo górną część bloku oraz gwinty śrub głowicy.

Zamontowałem smoka z osłonami:

[link widoczny dla zalogowanych]

Przy czym smoka oraz dodatkową część osłony smoka osadziłem na kleju do gwintów, ponieważ tą część znalazłem luzem w misie olejowej wraz ze śrubami

Później osadzona już na chemii misa olejowa:

[link widoczny dla zalogowanych]

oraz nawiercony brakujący otwór na czujnik temperatury silnika, do którego jutro będę poszukiwał gwintownika:

[link widoczny dla zalogowanych]

Na koniec jeszcze połowa pracy z poszerzaniem otworów na wtryskiwacze benzynowe. B20F posiada zupełnie inaczej rozwiązane mocowanie wtryskiwaczy, są one razem zamocowane wewnątrz listwy wtryskowej, natomiast w B18FT wszystkie są luzem, jedynie wpięte są do wspólnej szyny zasilającej paliwem Widać również wkręcone brakujące szpilki kolektora wydechowego. Jedna posiadała już fabrycznie przygotowany gwint, drugi trzeba było nawiercić i nagwintować.

[link widoczny dla zalogowanych]

Na jutro mam zaplanowaną wymianę uszczelniaczy wału, montaż głowicy, montaż sprzęgła i co tylko uda się w kwestii dozbrajania silnika (łapy, klimy, skrzynia itp)

Wżerajcie pączki i do jutra Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kwaku85 dnia Czw 21:22, 23 Lut 2017, w całości zmieniany 3 razy
Czw 20:15, 23 Lut 2017 Zobacz profil autora
urbens
Vip 480
Vip 480



Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 1118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ŁASK
Płeć: Mężczyzna

Post
Kwaku proszę cię nagraj filmik z pierwszego odpalenia tego silnika muszę to zobaczyć powodzenia


Post został pochwalony 0 razy
Czw 22:16, 23 Lut 2017 Zobacz profil autora
kwaku85
Starszy Weteran 480
Starszy Weteran 480



Dołączył: 31 Lip 2014
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post
Jak mnie to nie zabije Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Pią 7:01, 24 Lut 2017 Zobacz profil autora
kwaku85
Starszy Weteran 480
Starszy Weteran 480



Dołączył: 31 Lip 2014
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post
Ciąg dalszy...

Gwintownik znaleziony (14x1.25), czujnik temperatury dla zegarów wstawiony:

[link widoczny dla zalogowanych]

Otwory na wtryskiwacze rozwiercone:

[link widoczny dla zalogowanych]

A oto i on, brązowy Bosch w przymiarce:

[link widoczny dla zalogowanych]

A to pierwsze tuningowe "akcesorium" w dzisiejszym zestawieniu, czyli Loctite 3020, spray na bazie anearobowego kleju. Służy do wypełnienia wszystkich ubytków w głowicy i bloku oraz dodatkowego sklejenia uszczelki z powierzchniami. Używany w bardzo wysilonych jednostkach, ja dałem dla świętego spokoju Smile Poza tym ten malinowy kolor... Nie mogłem się oprzeć Very Happy

[link widoczny dla zalogowanych]

No i "czapka" na miejscu. Procedura standardowo:
1. 30Nm
2. 70Nm
3 Odpoczynek materiału przez kilka minut (około 10) i popuszczenie śrub
4. 25 Nm (miało być 20 ale mniejszego klucza nie miałem)
5. Kąt 120

[link widoczny dla zalogowanych]

Następnie wymieniłem uszczelniacze wału z obydwu stron:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Na koniec złożyłem sobie jeszcze rozrząd, sprzęgło, i kilka pierdół typu czujniczki, uchwyty, podpory itp.

[link widoczny dla zalogowanych]

Planu jak widać nie zrealizowałem w całości, ale robota szła dzisiaj wyjątkowo opornie. Doszły również dzisiaj wypiaskowane i wymalowane proszkowo wahacze oraz kołyska pod silnik. Niedługo, myślę, pakuję B20FT pod maskę.

Do przyszłego tygodnia i udanego weekendu życzę Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kwaku85 dnia Pią 23:43, 24 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
Pią 23:40, 24 Lut 2017 Zobacz profil autora
urbens
Vip 480
Vip 480



Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 1118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ŁASK
Płeć: Mężczyzna

Post
A jak sanki z trupa się nadały jeszcze ? I pamiętaj o moim pasie .Panie i pasowało by to wszystko ładnie doczyścić jak już wytargane SIŁA JEST WIDAĆ Wink


Post został pochwalony 0 razy
Sob 19:03, 25 Lut 2017 Zobacz profil autora
kwaku85
Starszy Weteran 480
Starszy Weteran 480



Dołączył: 31 Lip 2014
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post
Sanki nieruszone. Poskładana jest jedna podłużnica na wysokości pasa i pas lekko oberwał. Do tego oczywiście zderzak, jeden błotnik i lampy. A tak nie ma dramatu.
Musze poprawić również elektrykę jak już tam jestem, czyli wymiana mas i plusów, wyczyścić wszystkie zaolejone części i składać. Na razie muszę skupić się na silniku, jak to skończę to przywiążę blacharza do Krokodyla łańcuchem i będę go tak trzymał do póki nie skończy. Wypadek miałem przed świętami a ten nawet nie tknął auta.

O pasie pamiętam, jednak fura jest cała zawalona gratami tak jak ją odebrałem i stoi w krzakach za warsztatem. Niedługo będziemy tą graciarnię porządkować to wyjmę ci wszystko co potrzebujesz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kwaku85 dnia Sob 21:10, 25 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
Sob 21:08, 25 Lut 2017 Zobacz profil autora
kwaku85
Starszy Weteran 480
Starszy Weteran 480



Dołączył: 31 Lip 2014
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post
Kilka fotek z krótkiej walki środowej, założyłem część przewodów wodnych. Martwi mnie trochę bliskość kolektora wydechowego, odstęp pewnie 2-3mm od węża gumowego:

[link widoczny dla zalogowanych]

I ostatnia w zasadzie przeróbka w silniku, czyli montaż listwy wtryskiwaczy. W związku z tym, że wtryskiwacze w B20F są niżej osadzone, oryginalne mocowania listwy nie pasują, trzeba było coś na szybko dorobić. Bardzo dumny z wykonania nie jestem, ale trzyma się jak powinno i funkcję swoją spełnia. Za jakiś czas może zmęczę jakiegoś tokarza/frezarza żeby mi coś ładnego dorobił.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

I same mocowania:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Do zamocowania listwy pod korkiem wykorzystałem oryginalne otwory w głowicy, natomiast z drugiej strony otworów nie było, konieczne było nawiercenie i nagwintowanie mocowania.

Na koniec jeszcze dolne mocowanie skrzyni:

[link widoczny dla zalogowanych]

Ponadto przykręciłem jedno mocowanie pod kolektor, wstawiłem brakujący czujnik temperatury oleju, wymieniłem pompę wody, wkręciłem przejściówkę do zasilania olejem turbiny. Następny etap to montaż skrzyni, kolektorów, osprzętu silnika i wstawienie tego wszystkiego na wymalowane sanki. Coraz bliżej odpalania Very Happy

Jeszcze pytanie do zgromadzonych:
W magistrali wodnej do wymiennika ciepła pod filtrem oleju idzie rura, w którą wkręcony jest ten bajer:

[link widoczny dla zalogowanych]

A siedzi on dokładnie w tym miejscu:

[link widoczny dla zalogowanych]

A pytanie brzmi, gdzie on jest wpinany w podciśnienia. Czy obydwa króćce idą do przepustnicy, czy do przepustnicy i i gdzieś indziej?
Element ten jest prawdopodobnie zaworkiem bimetalicznym otwierającym się przy odpowiednio wysokiej temperaturze. W obecnym stanie jest zamknięty. W Vadisie nie znalazłem interesującej mnie odpowiedzi.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kwaku85 dnia Pią 9:58, 03 Mar 2017, w całości zmieniany 3 razy
Pią 9:01, 03 Mar 2017 Zobacz profil autora
kwaku85
Starszy Weteran 480
Starszy Weteran 480



Dołączył: 31 Lip 2014
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post
Nikt nic?


Post został pochwalony 0 razy
Sob 19:37, 04 Mar 2017 Zobacz profil autora
irbis
Vip 480
Vip 480



Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 1762
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GD
Płeć: Mężczyzna

Post
nie mam dostepu do auta aktualnie Embarassed

Arrow


Post został pochwalony 0 razy
Nie 20:10, 05 Mar 2017 Zobacz profil autora
kwaku85
Starszy Weteran 480
Starszy Weteran 480



Dołączył: 31 Lip 2014
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post
Mała fotorelacja z soboty:

Założyłem kolektory i skrzynię. Przy kolektorze wyszła jedna różnica pomiędzy B20F a B18FT, mianowicie brak trzeciego gwintu do zamocowania kolektora, niestety tego najistotniejszego gwintu, który trzyma cały wydech i turbinę. Musiałem dorobić grubą blachę pod dwa pierwsze mocowania i wysunąć ją pod mocowanie kolektora:

[link widoczny dla zalogowanych]

Tu już silnik w niemal pełnej okazałości:

[link widoczny dla zalogowanych]

A tu element który martwi mnie najbardziej, wąż gumowy przy samym kolektorze. Obawiam się, że może się skubaniec przepalić. Będę musiał na bieżąco kontrolować jego stan i ewentualnie przedłużyć króciec:

[link widoczny dla zalogowanych]

To już przedostatni etap przed włożeniem całości do budy. Teraz trzeba jeszcze założyć resztę osprzętu od strony rozrządu, posadzić to wszystko na kołysce i rozpocząć modły, składając wszystko do kupy. Przedtem jeszcze spawanie grodzi, znalazłem sporą dziurę pod blachą ekranującą turbinę od grodzi, w samym dolnym rogu.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 11:11, 13 Mar 2017 Zobacz profil autora
Bartek4
Vip 480
Vip 480



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 1292
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Frankfurt / Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

Post
fajnie by bylo jak bys w Lasku zrobil wyklad...


Post został pochwalony 0 razy
Pon 13:13, 13 Mar 2017 Zobacz profil autora
kwaku85
Starszy Weteran 480
Starszy Weteran 480



Dołączył: 31 Lip 2014
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post
Daj odpalić, bo jeszcze ja się wyłożę Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Pon 15:18, 13 Mar 2017 Zobacz profil autora
kwaku85
Starszy Weteran 480
Starszy Weteran 480



Dołączył: 31 Lip 2014
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post
Wahahahahacze, tuleje poliuretanowe z Deutera Olkusz:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

A tu niestety to, co najbardziej wstrzymało prace nad silnikiem:

[link widoczny dla zalogowanych]

Blacharz się rozpędził, skurczybyk odbudował nawet oryginalną zaślepkę dla kolumny kierowniczej dla lewostronnych. Mogę robić Anglika Wink

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Jeszcze tylko górna część podłogi, podkład, zamalować i można wrzucać silnik. Szczerze mówiąc, jak tak "pacze" na tą plątaninę kabli, węży i wężyków, to mi się słabo robi Sad Łatwiej byłoby już chyba olać oryginalną elektronikę i od razu przejść na EMU. Przynajmniej wiedziałbym co do czego Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kwaku85 dnia Nie 11:36, 19 Mar 2017, w całości zmieniany 2 razy
Nie 11:27, 19 Mar 2017 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum www.volvo480.fora.pl Strona Główna » Tuning / Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Następny
Strona 8 z 11

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin