Autor |
Wiadomość |
Bartek4
Vip 480

Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 1292
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Frankfurt / Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
no slyszalem o mega precyzji ustawienia wszystkiego symetrycznie / centralnie tak tez mam male obawy - ale wielki szacun za odwage!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 14:13, 22 Lut 2017 |
|
 |
|
 |
kwaku85
Starszy Weteran 480

Dołączył: 31 Lip 2014
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
O symetrię nie ma się zbytnio co obawiać, na śrubach nie ma żadnego luzu, tego nie da się krzywo przykręcić. Chodzi bardziej o to, żeby nie zowalizować otworów na boki, bo wtedy bolce nie będą trzymały docisku. Śruby są za miękkie, mogą być podcinane docisk może się w końcu poluzować. Jeśli zostanie to dobrze wykonane- wszystko będzie banglać jak należy. Szczególnie, że standardowo ten silnik nie ma ani momentu, ani mocy, a docisk i tarcza są stosunkowo duże. Do 500 konnego auta zastanawiałbym się może nad innym rozwiązaniem.
Będę miał jeszcze 2 inne komplety. Jeśli coś będzie pasownego, dam znać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 14:48, 22 Lut 2017 |
|
 |
kwaku85
Starszy Weteran 480

Dołączył: 31 Lip 2014
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
W dzisiejszym odcinku B20FT:
Wyczyściłem wreszcie dół silnika i usunąłem stary sylikon z misy. Strasznie upierdliwa robota. Oczyściłem dodatkowo górną część bloku oraz gwinty śrub głowicy.
Zamontowałem smoka z osłonami:
[link widoczny dla zalogowanych]
Przy czym smoka oraz dodatkową część osłony smoka osadziłem na kleju do gwintów, ponieważ tą część znalazłem luzem w misie olejowej wraz ze śrubami
Później osadzona już na chemii misa olejowa:
[link widoczny dla zalogowanych]
oraz nawiercony brakujący otwór na czujnik temperatury silnika, do którego jutro będę poszukiwał gwintownika:
[link widoczny dla zalogowanych]
Na koniec jeszcze połowa pracy z poszerzaniem otworów na wtryskiwacze benzynowe. B20F posiada zupełnie inaczej rozwiązane mocowanie wtryskiwaczy, są one razem zamocowane wewnątrz listwy wtryskowej, natomiast w B18FT wszystkie są luzem, jedynie wpięte są do wspólnej szyny zasilającej paliwem Widać również wkręcone brakujące szpilki kolektora wydechowego. Jedna posiadała już fabrycznie przygotowany gwint, drugi trzeba było nawiercić i nagwintować.
[link widoczny dla zalogowanych]
Na jutro mam zaplanowaną wymianę uszczelniaczy wału, montaż głowicy, montaż sprzęgła i co tylko uda się w kwestii dozbrajania silnika (łapy, klimy, skrzynia itp)
Wżerajcie pączki i do jutra 
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kwaku85 dnia Czw 21:22, 23 Lut 2017, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Czw 20:15, 23 Lut 2017 |
|
 |
urbens
Vip 480

Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 1118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ŁASK Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
Kwaku proszę cię nagraj filmik z pierwszego odpalenia tego silnika muszę to zobaczyć powodzenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 22:16, 23 Lut 2017 |
|
 |
kwaku85
Starszy Weteran 480

Dołączył: 31 Lip 2014
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
Jak mnie to nie zabije 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 7:01, 24 Lut 2017 |
|
 |
kwaku85
Starszy Weteran 480

Dołączył: 31 Lip 2014
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
Ciąg dalszy...
Gwintownik znaleziony (14x1.25), czujnik temperatury dla zegarów wstawiony:
[link widoczny dla zalogowanych]
Otwory na wtryskiwacze rozwiercone:
[link widoczny dla zalogowanych]
A oto i on, brązowy Bosch w przymiarce:
[link widoczny dla zalogowanych]
A to pierwsze tuningowe "akcesorium" w dzisiejszym zestawieniu, czyli Loctite 3020, spray na bazie anearobowego kleju. Służy do wypełnienia wszystkich ubytków w głowicy i bloku oraz dodatkowego sklejenia uszczelki z powierzchniami. Używany w bardzo wysilonych jednostkach, ja dałem dla świętego spokoju Poza tym ten malinowy kolor... Nie mogłem się oprzeć
[link widoczny dla zalogowanych]
No i "czapka" na miejscu. Procedura standardowo:
1. 30Nm
2. 70Nm
3 Odpoczynek materiału przez kilka minut (około 10) i popuszczenie śrub
4. 25 Nm (miało być 20 ale mniejszego klucza nie miałem)
5. Kąt 120
[link widoczny dla zalogowanych]
Następnie wymieniłem uszczelniacze wału z obydwu stron:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Na koniec złożyłem sobie jeszcze rozrząd, sprzęgło, i kilka pierdół typu czujniczki, uchwyty, podpory itp.
[link widoczny dla zalogowanych]
Planu jak widać nie zrealizowałem w całości, ale robota szła dzisiaj wyjątkowo opornie. Doszły również dzisiaj wypiaskowane i wymalowane proszkowo wahacze oraz kołyska pod silnik. Niedługo, myślę, pakuję B20FT pod maskę.
Do przyszłego tygodnia i udanego weekendu życzę 
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kwaku85 dnia Pią 23:43, 24 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Pią 23:40, 24 Lut 2017 |
|
 |
urbens
Vip 480

Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 1118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ŁASK Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
A jak sanki z trupa się nadały jeszcze ? I pamiętaj o moim pasie .Panie i pasowało by to wszystko ładnie doczyścić jak już wytargane SIŁA JEST WIDAĆ 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 19:03, 25 Lut 2017 |
|
 |
kwaku85
Starszy Weteran 480

Dołączył: 31 Lip 2014
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
Sanki nieruszone. Poskładana jest jedna podłużnica na wysokości pasa i pas lekko oberwał. Do tego oczywiście zderzak, jeden błotnik i lampy. A tak nie ma dramatu.
Musze poprawić również elektrykę jak już tam jestem, czyli wymiana mas i plusów, wyczyścić wszystkie zaolejone części i składać. Na razie muszę skupić się na silniku, jak to skończę to przywiążę blacharza do Krokodyla łańcuchem i będę go tak trzymał do póki nie skończy. Wypadek miałem przed świętami a ten nawet nie tknął auta.
O pasie pamiętam, jednak fura jest cała zawalona gratami tak jak ją odebrałem i stoi w krzakach za warsztatem. Niedługo będziemy tą graciarnię porządkować to wyjmę ci wszystko co potrzebujesz.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kwaku85 dnia Sob 21:10, 25 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Sob 21:08, 25 Lut 2017 |
|
 |
kwaku85
Starszy Weteran 480

Dołączył: 31 Lip 2014
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
Kilka fotek z krótkiej walki środowej, założyłem część przewodów wodnych. Martwi mnie trochę bliskość kolektora wydechowego, odstęp pewnie 2-3mm od węża gumowego:
[link widoczny dla zalogowanych]
I ostatnia w zasadzie przeróbka w silniku, czyli montaż listwy wtryskiwaczy. W związku z tym, że wtryskiwacze w B20F są niżej osadzone, oryginalne mocowania listwy nie pasują, trzeba było coś na szybko dorobić. Bardzo dumny z wykonania nie jestem, ale trzyma się jak powinno i funkcję swoją spełnia. Za jakiś czas może zmęczę jakiegoś tokarza/frezarza żeby mi coś ładnego dorobił.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
I same mocowania:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Do zamocowania listwy pod korkiem wykorzystałem oryginalne otwory w głowicy, natomiast z drugiej strony otworów nie było, konieczne było nawiercenie i nagwintowanie mocowania.
Na koniec jeszcze dolne mocowanie skrzyni:
[link widoczny dla zalogowanych]
Ponadto przykręciłem jedno mocowanie pod kolektor, wstawiłem brakujący czujnik temperatury oleju, wymieniłem pompę wody, wkręciłem przejściówkę do zasilania olejem turbiny. Następny etap to montaż skrzyni, kolektorów, osprzętu silnika i wstawienie tego wszystkiego na wymalowane sanki. Coraz bliżej odpalania
Jeszcze pytanie do zgromadzonych:
W magistrali wodnej do wymiennika ciepła pod filtrem oleju idzie rura, w którą wkręcony jest ten bajer:
[link widoczny dla zalogowanych]
A siedzi on dokładnie w tym miejscu:
[link widoczny dla zalogowanych]
A pytanie brzmi, gdzie on jest wpinany w podciśnienia. Czy obydwa króćce idą do przepustnicy, czy do przepustnicy i i gdzieś indziej?
Element ten jest prawdopodobnie zaworkiem bimetalicznym otwierającym się przy odpowiednio wysokiej temperaturze. W obecnym stanie jest zamknięty. W Vadisie nie znalazłem interesującej mnie odpowiedzi.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kwaku85 dnia Pią 9:58, 03 Mar 2017, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Pią 9:01, 03 Mar 2017 |
|
 |
kwaku85
Starszy Weteran 480

Dołączył: 31 Lip 2014
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
Nikt nic?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 19:37, 04 Mar 2017 |
|
 |
irbis
Vip 480

Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 1762
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GD Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
nie mam dostepu do auta aktualnie

Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 20:10, 05 Mar 2017 |
|
 |
kwaku85
Starszy Weteran 480

Dołączył: 31 Lip 2014
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
Mała fotorelacja z soboty:
Założyłem kolektory i skrzynię. Przy kolektorze wyszła jedna różnica pomiędzy B20F a B18FT, mianowicie brak trzeciego gwintu do zamocowania kolektora, niestety tego najistotniejszego gwintu, który trzyma cały wydech i turbinę. Musiałem dorobić grubą blachę pod dwa pierwsze mocowania i wysunąć ją pod mocowanie kolektora:
[link widoczny dla zalogowanych]
Tu już silnik w niemal pełnej okazałości:
[link widoczny dla zalogowanych]
A tu element który martwi mnie najbardziej, wąż gumowy przy samym kolektorze. Obawiam się, że może się skubaniec przepalić. Będę musiał na bieżąco kontrolować jego stan i ewentualnie przedłużyć króciec:
[link widoczny dla zalogowanych]
To już przedostatni etap przed włożeniem całości do budy. Teraz trzeba jeszcze założyć resztę osprzętu od strony rozrządu, posadzić to wszystko na kołysce i rozpocząć modły, składając wszystko do kupy. Przedtem jeszcze spawanie grodzi, znalazłem sporą dziurę pod blachą ekranującą turbinę od grodzi, w samym dolnym rogu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 11:11, 13 Mar 2017 |
|
 |
Bartek4
Vip 480

Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 1292
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Frankfurt / Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
fajnie by bylo jak bys w Lasku zrobil wyklad...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 13:13, 13 Mar 2017 |
|
 |
kwaku85
Starszy Weteran 480

Dołączył: 31 Lip 2014
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
Daj odpalić, bo jeszcze ja się wyłożę 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 15:18, 13 Mar 2017 |
|
 |
kwaku85
Starszy Weteran 480

Dołączył: 31 Lip 2014
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
Wahahahahacze, tuleje poliuretanowe z Deutera Olkusz:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
A tu niestety to, co najbardziej wstrzymało prace nad silnikiem:
[link widoczny dla zalogowanych]
Blacharz się rozpędził, skurczybyk odbudował nawet oryginalną zaślepkę dla kolumny kierowniczej dla lewostronnych. Mogę robić Anglika
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeszcze tylko górna część podłogi, podkład, zamalować i można wrzucać silnik. Szczerze mówiąc, jak tak "pacze" na tą plątaninę kabli, węży i wężyków, to mi się słabo robi Łatwiej byłoby już chyba olać oryginalną elektronikę i od razu przejść na EMU. Przynajmniej wiedziałbym co do czego 
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kwaku85 dnia Nie 11:36, 19 Mar 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Nie 11:27, 19 Mar 2017 |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|