Autor |
Wiadomość |
Gryzzli
Vip 480

Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
Clio z b18ft to takie właśnie 480 turbo:-).Oba bardzo lekkie i łatwo podnieść moc 160-170km a to już w samochodzie o wadze 1000kg naprawdę potrafi jechać nawet na dzisiejsze standardy.Ja się tylko zastanawiam czemu nikt nie wszczepi w do r19 silnika 2.0 t 147km renault na niskim turbo.Bardzo udany i żywotny silnik spotykany we wszystkich francuskich samochodach od połowy lat 90
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gryzzli dnia Nie 21:29, 24 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Nie 20:51, 24 Mar 2013 |
|
 |
|
 |
randzit
Weteran 480

Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 270
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
O jakim silniku piszesz?
Renault stosowało 2 litrowe turbo LPT ale to było od Volvo.
Silniki z serii F można uturbić jednakże wcześnie należy "okuć" Czyli wymienić układ korbowo-tłokowy. To tylko dla fascynatów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 21:02, 24 Mar 2013 |
|
 |
Gryzzli
Vip 480

Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
Silnik jest napewno francuski nie od Volvo 8 zaworowy co jest jego dużą zaletą ze względu na prostotę oraz bardzo ładny przebieg krzywej momentu obrotowego oraz długa zywotnosc .Zaraz poszukam oznaczenia. Bodajże xu10j2te
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gryzzli dnia Nie 21:41, 24 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Nie 21:09, 24 Mar 2013 |
|
 |
randzit
Weteran 480

Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 270
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
@ litrowe turbo 8V z Renówek miało tylko R21. Silnik montowany podłużnie, wtrysk Renix. Laguna miała silnik VOLVO.
XU10 to silnik PSA. Cała gama silników.
Osobiście, jak bym miał się bawić ze swapem silnika PSA to wolał bym wstawić silnik SAABa B234 (lub B204). Przeróbka ramy, skrzyni biegów etc, etc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 21:55, 24 Mar 2013 |
|
 |
Gryzzli
Vip 480

Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
Napewno cytryny miały ten silnik i był montowany w poprzek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 22:16, 24 Mar 2013 |
|
 |
arkadiuszk
Vip 480

Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1213
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ŁAPY Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
szkoda że 480 nie było w dieslu,dopiero by się działo choć jedną w dieslu widziałem w PL
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 22:24, 24 Mar 2013 |
|
 |
Matt90
Młodszy użytkownik

Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
Jednak te swapowanie silników trochę kosztuje:) tanio Nie jest , ale silnik rekompensuje jednak...i Nie zamieniam go na żaden inny... A Co kolego randzit powiesz na połączenie-dołu bftka z góra f7p ?na forum 19stki ktoś robi taki projekt. Tylko ze To juz ze stand alone i wogóle wyższa szkoła jazdy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 22:42, 24 Mar 2013 |
|
 |
randzit
Weteran 480

Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 270
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
Dół 8v a góra 16v. Oj nie wiem. Z reguły w denkach tłoków są wyżłobienia na zawory. Inna komora spalania, inny stopień sprężania. Ryzykowna operacja.
Silniki z serii F maiły pewną niedogodność. Brak zamków w panewkach. Groziło to obróceniem panewek. Wszystkich szczegółów nie znam. Ale czytałem że były różne wersje tego samego silnika różniące się pompą olejową, wałem etc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 8:01, 25 Mar 2013 |
|
 |
Matt90
Młodszy użytkownik

Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
Zobaczymy Co i Jak mu wyjdzie..połączenie dołu 8V Turbo i 16zaworowej głowicy:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 9:41, 26 Mar 2013 |
|
 |
swital
Administrator

Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Płock Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
Jestem ciekaw kto zepnie rozrząd na takim monstrum 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 20:23, 26 Mar 2013 |
|
 |
arkadiuszk
Vip 480

Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1213
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ŁAPY Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
skąd wezmie lancuch albo ten pasek:D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 20:43, 26 Mar 2013 |
|
 |
randzit
Weteran 480

Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 270
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
1. Silniki 16v są z reguły kolizyjne. Obawiam się że zawory będą dzwonić o tłok. Z reguły wersje wolnossące mają bardziej agresywne wałki
2. Zmienia się komora spalania. Jak wzrośnie stopień sprężania będzie jeździł tylko na Pb 98 lub LPG. Albo opóźnienie zapłonu będzie tak duże że zeżre całą moc.
3. sprawność cieplna głowicy.
Rozrząd powinien się spiąć. Najwyżej trzeba będzie zastosować koło główne od wersji 16v.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 21:04, 26 Mar 2013 |
|
 |
swital
Administrator

Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Płock Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
Myślę, że szybkozmienne losowe fazy rozrządu by się tutaj sprawdziły
Taki swap jest możliwy, ale to raczej będzie 90% gratów od 16'stki i pojedyncze elementy z 8v, a nie odwrotnie czy nawet 50/50.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 21:30, 26 Mar 2013 |
|
 |
arkadiuszk
Vip 480

Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1213
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ŁAPY Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
z reguły kolizyjne aczkolwiek moja toyota miala 16v i była bezkolizyjna na szczęście:D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:41, 26 Mar 2013 |
|
 |
Matt90
Młodszy użytkownik

Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
Ja tam myślę ze jednak da radę oczywiście podam Wam Link - [link widoczny dla zalogowanych] i dodam ze Nie jest on z Mickey Garage,ale robi też naprawdę grube projekty 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 8:53, 27 Mar 2013 |
|
 |
|