Autor |
Wiadomość |
GAWRON
Weteran 480

Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
|
Tuning mechaniczny by Gawron |
|
Na prosbe kolegi Wiewiora zapodaje troche informacji na temat modyfikacji B18FT.
Stage 1 moc ok. 160KM doladowanie do 1bar
Sprawa jest dosc prosta o ile silnik jest w dobrym stanie. Jesli nie to wiadomo ze trzeba go do tego stanu doprowadzic by nic sie nie rozsypalo. Silnik trzeba zalac jakims dobrym olejem najlepiej MOTUL 300V COMPETITION 15W-50
Pierwszy etap to glownie przeprogramowanie ECU. Oczywiscie warto zmienic filtr powietrza na stozkowy z dobrym dolotem powietrza z zewnatrz ale wystarczy tez wkladka. Mniej zeztrykcyjny uklad wydechowy(2,5" na jednym tlumiku) tez jest mile widziany i pozwoli na uzyskanie leprzego wyniku po strojeniu. Oczywiscie pozbywamy sie katalizatora ale pod zadnym pozorem nie montujemy zamiast niego strumiennicy. Generalnie jednak wystarczy samo strojenie.
Niestety w naszym kraju malo kto bedzie potrafil lub chcial sie podjac strojenia seryjnego ECU. W takim przypadku dobrym rozwiazaniem bedzie montaz tz. Swinki np. SMT6, SMT7, ECUMASTER. To ulatwi strojenie samochodu i wiekszosc polskich tunerow powinna ogarnac.
Stage 2 moc ok. 200KM+ doladowanie 1bar+
Etap drugi wymaga juz wymiany kilku rzeczy. Zmieniamy uklad dolotowy i wydechowy. Seryjne wtryski zastepujemy wydajniejszymi np. z silnika B230FT. Zmieniamy takze pompe paliwa np. na Walbro 255l/h. Turbosprezarka oczywiscie tez wymaga wymiany. Najlepszym wyborem bedzie garrett t25 lub t28 np. z Saaba. Niestety turbina nie bedzie pasowac idealnie i trzeba dokonac paru przerobek. Potrzebne bedzie kolanko strony goracej z turbiny t2 wczesnych B18FT. By zamocowac je do t25 trzeba dorobic adapter w postaci plytki o grubosci ok. 1cm (na forum 480 club europe jest opis jak to zrobic wraz ze zdjeciami, postaram sie je tu zapodac w wolnej chwili). Wlot od strony kolektora wymaga rozszlifowania. Oczywiscie mozna tez zlecic ta prace dobremu warsztatowi robiacemu customowe wydechy. Oni poradza sobie z zamontowaniem turbo tak by bylo dobrze. IC tez warto wymienic na wydajniejszy. Przyda sie tez chlodnica oleju (najlepiej z termostatem) ale nie jest to warunek konieczny. Najprawdopodobniej swiece tez beda wymagaly wymiany na zimniejsze NGK ZGR5B lub ZGR5A, NGK BPR8ES, Denso IW24. Naturalnie ECU wymaga przeprogramowania. Trzeba takze usunac blokade z komputera ktora nie pozwala przekroczyc doladowania 1bar. Doladowanie powyzej 1bara wymaga tez zmiany map sensora na 3barowy.
Troche mi sie spieszylo wiec mam nadzieje ze nic nie pominalem. To oczywiscie jeszcze nie koniec.
CDN.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez GAWRON dnia Śro 22:45, 28 Gru 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Wto 1:05, 30 Cze 2009 |
|
 |
|
 |
Wiewiór
Weteran 480

Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trzcińsko-Zdrój Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
W b18ft jest tylko kat i końcowy tłumik, więc rozumiem, że kat wylatuje a w jego miejsce strumienica i wymiana tłumika końcowego? Jakieś produkty godne polecenia? Szukałem na alledrogo tłumika ale nic do 480 nie było.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 22:56, 05 Lip 2009 |
|
 |
GAWRON
Weteran 480

Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
UWAGA Nie montujemy strumienicy. Srumienica to mit.
Zamiast kata idzie zwykla rurka dopasowana do srednicy wydechu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 17:35, 06 Lip 2009 |
|
 |
mistrzu480
Starszy Weteran 480

Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 430
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jaworzno Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
Gdzie robiłeś ecu i jakie koszty ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 15:49, 09 Lip 2009 |
|
 |
GAWRON
Weteran 480

Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
Strojenia jeszcze nie robilem. Koszt w zaloznosci od firmy ktora sie tym zajmie. Podejrzewam ze nie wielu podejmie sie strojenia seryjnego ECU i trzeba bedzie dorzucic "swinke"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 19:36, 12 Lip 2009 |
|
 |
nosmis
Młodszy użytkownik

Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
 |  | Przerobka obejmowala miedzy innymi powiekrzenie kanalow i wymiane zaworow na wieksze. Moc nie jest powalajaca ale moment wzrosl sporo w stosunku do serii.
130KM 245Nm 0-100km/h - 5,99s
Po wystrojeniu dopiero bedzie sie dzialo. |
Niezła ściema z tym 5,99 do 100 km/h.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 14:14, 15 Lis 2009 |
|
 |
GAWRON
Weteran 480

Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
Nosmis z czego wnosisz ze to sciema?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 15:25, 17 Lis 2009 |
|
 |
nosmis
Młodszy użytkownik

Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
Prawa fizyki i moje osobiste doświadczenie nie pozwalają mi wierzyć.
Założenia są następujące:
1. Moc 130KM
2. Moment obrotowy 245 Nm
3. Masa własna ok. 1000 kg.
Biorąc pod uwagę powyższe parametry ciężko jest mi wyobrazić sobie te 5,99 s. do 100 km/h. Samochody podobnej konstrukcji i o podobnym stosunku mocy do masy przyspieszają do 100 km/h w około 7,5-8 s.
Zresztą też mam Volvo 480Turbo i wiem jak ten samochód przyspiesza w serii oraz jak jego osiągi zmieniają się wraz ze wzrostem mocy.
PS. W jaki sposób mierzyłeś osiągi?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 20:01, 18 Lis 2009 |
|
 |
GAWRON
Weteran 480

Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
Pomiar robilem G-Techem
Moje autko jest odchudzone i wazy 900kg, ma skrzynie o krotszych przelozeniach co znacznie poprawia przyspieszenie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 14:00, 19 Lis 2009 |
|
 |
Gość
|
|
|
czekamy na cdn.. kiEDY nastąpi:)
|
|
Pon 10:27, 23 Sie 2010 |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|