Autor |
Wiadomość |
ostry
Moderator

Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 910
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk Płeć: Mężczyzna
|
|
wałki z wolnossaka do turbo |
|
Kiedyś o tym myślałem i dziś mi się przypomniało, ktoś zna jakieś turbo z wałkiem od wolnossaka? albo chociaż jakieś legendy na temat przyrostu mocy?
Nie wiecie czy pasują p&p?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ostry dnia Śro 22:10, 11 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Śro 22:03, 11 Sty 2012 |
|
 |
|
 |
bigdickbuster
Vip 480

Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1512
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
Wałek od B18E kojarzy mi się jako ten z krzywkami o większym wzniosie. Ale ogółem lepiej jest założyć całą główkę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 16:23, 12 Sty 2012 |
|
 |
ostry
Moderator

Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 910
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
a główka z b18e zdzierży boost? czy trzeba odprężać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 16:37, 12 Sty 2012 |
|
 |
Gryzzli
Vip 480

Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
Panowie o czym tu piszecie ! Przekladka calej glowicy ! Nic z tego nie bedzie bo glowica w turbo jest przystosowana do pracy w podwyrzonych temperaturach przez zastosowanie innych zaworow nie wspominalac o zupelnie innych luzach zaworowych chociaz to pewnie by przeskoczyl . Co do walka to moze by podeszedl ale pytanie po co takie kombinacje lepsze efekty osiagniesz Ostry przez podmiane kompa sterujacego silnikiem na ostatni wypust czyli niebieski bo on zupelnie zmienia charakterystyke ciagniecia turbo pelen moment obrotowy masz juz dostepny przy 2100obr zamiast przy 3200obr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 19:47, 12 Sty 2012 |
|
 |
bigdickbuster
Vip 480

Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1512
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
WIem, ze paru gosci ktorzy bawili sie w grube mody z silnikiem T stosowalo glowice od B18E, wiec raczej nie sadze zeby robili to jako sztuka dla sztuki. Poczytaj Ostry na euroforum o tym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 20:58, 12 Sty 2012 |
|
 |
Gryzzli
Vip 480

Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
Tak pewnie ze sie bawili tylko pytanie jak dlugo silnik po tej operacji byl sprawny.Glowica sie nie wypala w ciagu paru godzin . Silnik B18FT to prosty silnik mimo wszystko zaprojektowany bardzo solidnie i z glowa wynika to tez ze nie jest wysilony i jest bardzo dobrze spasowany o czym swiadcza wyniki z chamowni gdzie po 200tys przebiegu czesto parametry wyplute sa lepsze niz zakladal producent. Ostry jesli chcesz mozesz zamieniac glowice lub tylko sam walek tylko zadaj sobie pytanie po co? Chlopaki na forum apm 20v wymieniaja walek w ssacy w silnikach 2.2 20v od audi s2 ale dopiero gdy brakuje im mocy po chipie i wymienili juz turbine na wieksza i przeprowadzili wiele innych modyfikacji w dolocie i wylocie. Zamiana waleka moze poprawic efektywnosc silnika ale juz nie koniecznie jego elastycznosc i tu moze byc "pies" pogrzebany celowosci wykonywania tej operacji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 21:30, 12 Sty 2012 |
|
 |
ostry
Moderator

Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 910
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
BDB właśnie przed chwilą wróciłem z euroforum akurat też ktoś tam pytał o temat.
Co do przekładki wałka to było pytanie czysto teoretyczne, póki co nie zamierzam swojego zmieniać, bo jestem świeżo po remoncie głowicy
Co do kompa, myślę, że zamiast kupować niebieski, lepiej zainwestować w DETa i dać do wystrojenia. Ja mam taki zamiar u siebie, ale najpierw hamownia serii i mechaniczne ulepszacze. Strojenie na sam koniec. Jak dobrze pójdzie (z kasą) to wiosna/lato zaczynam zabawę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 21:53, 12 Sty 2012 |
|
 |
randzit
Weteran 480

Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 270
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
Można podmienić wałek - jeśli jest "ostrzejszy". Nie zapomnieć o spręzynach zaworów. Cała głowica - raczej nie.
Jesli podmieniać to na tę z F7P Renault. 16V.
Tylko jest jedno małe ale ... pasek rozrządu. Ile on wówczas wytrzyma.
I można się spodziewać że fura będzie fruwać nie tylko latać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 16:40, 29 Sty 2012 |
|
 |
Gość
|
|
|
 |  | Można podmienić wałek - jeśli jest "ostrzejszy". Nie zapomnieć o spręzynach zaworów. Cała głowica - raczej nie.
Jesli podmieniać to na tę z F7P Renault. 16V.
Tylko jest jedno małe ale ... pasek rozrządu. Ile on wówczas wytrzyma.
I można się spodziewać że fura będzie fruwać nie tylko latać. |
Śmiać mi się chcę jak czytam ten wątek, a szczególnie ten post. Głowicy z F7P nie założysz do B18FT, czy jak według projektanta się ten typ silnika nazywa (co prawda bez turbiny) F3Na. Nie chodzi o to, że F7P jest w przeciwieństwie do B18FT 16 zaworowy, ale dlatego że F7P ma 1764 ccm pojemności, która jest wynikiem większej średnicy cylindra (skok tłoka jest dokładnie identyczny we wszystkich tych silnikach). Jeżeli wałek jest dla kogoś za tępy, niech szuka wałka od F3Na L742, jest ostry i do B18FT skoro to niemal te same silniki pasuje.
|
|
Nie 23:26, 09 Gru 2012 |
|
 |
swital
Administrator

Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Płock Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
Ciekawe rzeczy koleś tutaj pisze [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:50, 19 Sie 2013 |
|
 |
Gość
|
|
|
właśnie skończyłem projekt modyfigacji głowicy w Turbo. wałek do glowicy wchodzi ale tżeba głowice, zawory i prowadnice troche poprzerabiać.
wkładając wałek od wolnossaka bez przerubek można zrobić głowicy krzywde
|
|
Czw 8:30, 05 Mar 2015 |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|